3-dager p bena

Tja, min kanskje litt i overkant ambisise plan om forsere 140 km p tre-dager gikk ikke, men jeg fikk likevel gtt en lengre tur. Vi kjrte inn til Storlibu torsdag kveld, siden det er ett fint startpunkt. Hytta er pen for bruk av alle, og har blplass, senger, vann fem minutter unna og ferdighogd ved. Hva mer trenger man?

Turen er lettgtt, og tar rundt en 30-40 minutter g. Vel inne hev vi frem soveposer, og la oss for kvelden. Jeg hadde med meg en kamerat, og Max. Det krydrer opplevelsen med selskap, samtidig som fjelltur er en av mine favorittaktiviteter, kunne sikkert vrt p fjellet i ett r, helt serist.

Fredag startet vi turen fra Storlibu. Stien var relativt gjengrodd, s det ble litt knall og fall, men det hrer med. Store deler av lypa er oppmerket, s en trenger bare kart til deler av den - men, det er likevel lurt ha med seg. Jeg begynner endelig skjnne det.

Jeg fikk ogs for alvor testet ut den nye tursekken min, og jeg klager ikke. Den er 82 liter, sitter bra, det eneste er at den gnager litt p skuldrene. Likevel, jeg har plass til det jeg trenger, noe jeg ikke hadde i den gamle, som ble kjpt nr jeg var 11.

Vi spiste lunsj ved ett vann, og deretter gikk turen videre til Stypingsvarden. Toppturene er for det meste lagt som sm avstikkere fra resten av lypa, men de er absolutt verdt det lille ekstra. Vi hadde egentlig ingen planer om g en avstikker - men vi blingsa i ett kryss, noe som resulterte i en utrolig fin utsikt, og 4G.

Det er ikke noe srlig dekning i omrdet rundt Storlibu, s det er noe en m vre klar over, snn at noen i det minste vet hvor en er. S, jeg mista ingen snapchatstreaks, som er den teiteste bekymringen noen sinne, men like fullt reelt.

Vi ble enige om sette klokka 20.00 som klausul, vi skulle ikke g etter det. Litt snn, fordi det fort kan ta litt tid sette opp leir. Teltet vi hadde med hadde jeg aldri brukt fr, s jeg kunne det ikke heller - n kan jeg det. Burde absolutt hatt med noe litt strre, men det gikk.

Middagen fyrte vi opp p en liten rasteplass/innkjring p en asfaltvei, etter 16 km p bena er man passe sulten, mat smaker aldri s godt som da.

Dag 3 gikk vi videre mot Heskestad. Vi hadde slurvet litt med kartet (og kanskje viktigst, planleggingen min av turen) s det var milevis med asfaltjungel foran oss. Hunden gikk i trekksele, kroppen min var sr og fornyd, alts det er s deilig.

Vi kunne ha fortsatt, men vi kom til en slags enighet om bli hentet ta en natt inne, litt fordi vi hadde planlagt matrasjonene litt drlig; en spiser tross alt mer p tur enn til vanlig...

S, jeg slo p trden til fatter'n som sendte mutter'n for hente oss. Vel hjemme var jacuzzien ett kjrkomment syn, den og den lokale pizzasjappa.